Welpen

Contact: welpen@scoutingkdg.nl

• Thema: Junglebook
  • Hoofdpersoon: Mowgli en Shanti
  • De andere spelfiguren zijn dieren uit het Junglebook, zoals Baloe de beer en Kaa, de slang

Welpen spelen het Scoutingspel in het Jungleboek thema. De avonturen zijn beschreven in een aantal nieuwe verhalen, te vinden in het boek Jungleavonturen van Shanti & Mowgli.

De activiteitengebieden zijn bij de welpen gekoppeld aan plekken en dieren in de jungle. Het werken met activiteitengebieden brengt variatie in het programma aan. Welpen kunnen per activiteitengebied diverse insignes behalen.

De leiding maakt een programma met veel variatie, zodat er voor alle kinderen divers programma aanbod is.

Tijdens de opkomsten doen we naast werken met het Jungleboek thema, ook allerlei verschillende dingen zoals creatief, sport en spel en de ‘echte’ scoutingactiviteiten; vuur maken, leren knopen en bosspelletjes. Spelenderwijs proberen we de kinderen te leren samenwerken en elkaar te respecteren en accepteren.

Ook werken we aan het vergroten van vaardigheden op verschillende gebieden. De Welpen groep is onderverdeeld in ‘nesten’. Kleine vaste groepjes waarin uitleg en activiteiten plaatsvinden.

Hoogtepunten tijdens het seizoen vormen de kampen, één keer een weekend in de winter en in de zomervakantie een week van zaterdag tot vrijdagavond.

Voor verdere informatie: welpen@scoutingkdg.nl