Scouts

ScoutsDe Scouts is een speltak voor kinderen van 11 tot 14 jaar.

Scouts hebben iedere zaterdag opkomst van 14.00 tot 17.00 uur

Contact: scouts@scoutingkdg.nl

Het leidersteam zorgt voor een gevarieerd programma. Bij de Scouts krijg je de gelegenheid te gaan oefenen met de ‘echte’ scoutingtechnieken. Daarbij kun je denken aan bijvoorbeeld houthakken, vuur maken en koken op een houtvuur. Verschillende routetechnieken (zoals kaart en kompas) vormen een belangrijk onderdeel van de programma’s door het jaar heen.

Ook pionieren, het in elkaar zetten van een bouwwerk van houten palen, krijgt veel aandacht. Daarnaast is er natuurlijk de mogelijkheid om samen met leeftijdgenootjes bezig te zijn met allerlei creatieve dingen.

In de scoutgroep wordt gewerkt met ‘patrouilles’ een kleine vaste groep die onder leiding staat van één van de oudere leden, de patrouille leider. Op die manier krijgen de meeste scouts de gelegenheid om aan het einde van hun scouttijd al te gaan oefenen met het nemen van verantwoordelijkheid en leidinggeven.

Jaarlijks worden door de leiding drie kampen georganiseerd, een winterkamp in thema, een hike (wandeling in het voorjaar) en een zomerkamp. De scouts kamperen met tenten op een primitieve manier. Om de paar jaar gaan de Scouts op zomerkamp in het buitenland.

Voor verdere informatie: scouts@scoutingkdg.nl