Update COVID-19

Op de persconferentie van 21 april is door het kabinet aangegeven dat het onder bepaalde omstandigheden vanaf 29 april met name voor jongere kinderen weer mogelijk wordt samen bezig te zijn. Dat is op zich goed nieuws. In hoeverre dit ook mogelijkheden biedt voor het spel van scouting in onze vereniging is het bestuur op dit moment aan het uitzoeken.

Allereerst hebben wij te maken met de gemeente Zutphen en de Veiligheidsregio Noord Oost Gelderland die uiteindelijk bepalen wat er wel en niet mag in onze gemeente. En daarnaast moeten we bekijken in hoeverre de regels zoals ze vanaf volgende week gaan gelden werkbaar zijn (te maken) om fysieke opkomsten mogelijk te maken. En dat is, hoe dan ook, best ingewikkeld.

Wij proberen daar zo snel mogelijk uitsluitsel over te geven en dit vervolgens via de mail en social media met jullie te delen.

Voordat het zover is, hebben we dit jaar een hele bijzondere St Jorisdag, die we in ieder geval niet op ons clubhuis kunnen organiseren, maar wel online.
Als je zaterdag thuis bent zullen we je wel helpen herinneren waarom deze dag voor scouts belangrijk is.