Sint Jorisdag

Op zaterdag 20 april vieren we het begin van een nieuw scoutingjaar, dan is het St. Jorisdag.

Deze dag beginnen we ’s ochtends met openen bij de vlag. Hierbij krijgen alle leden een tulp, waarop ze gedurende de dag zuinig moeten zijn. Ook wordt de betekenis van St Jorisdag uitgelegd. Hierna gaan de kinderen naar huis om ’s middags weer terug te komen voor een postenspel, wat zich afspeelt in de Middeleeuwen. We sluiten de dag af in de kampvuurkuil met liedjes, sketches, het St. Joris verhaal en uiteindelijk met het hernieuwen van de belofte.

Dit jaar doen we het net even anders. Dit jaar worden alle ouders, andere familieleden, juniorleden, leiding, bestuur (stichting en vereniging), oud-leden en ook oude oud-leden uitgenodigd om mee te eten.

Voordat het kampvuurprogramma begint, serveren we voor iedereen soep met broodjes.

Nog even alles op een rij:

• 10.00 Openen en uitleg bij de vlag (Welpen, Scouts, Explorers en leiding)
  • 10.15 Naar huis
  • 14.00 Uitleg postenspel
  • 14.15 Postenspel
  • 16.00 Einde postenspel
  • 16.30 Groepsfoto
  • 16.30 Ouders, andere familie en (oud)leden welkom
  • 16.45 Broodjes en soep
  • 17.30 Kampvuur
  • 18.00 St Joris verhaal
  • 18.15 Belofte
  • 18.30 Einde

Tot ziens op Sint Jorisdag!