Run4Unicef

Op 14 december 2019 organiseren atletiekvereniging Hanzesport, Scouting Karel Doorman en voetbalvereniging AZC voor de tweede keer de Run4Unicef.
Op de parkeerplaats achter de Hanzehal wordt een sfeervol parcours met uitdagende obstakels uitgezet.

De Run4Unicef is een sponsorloop en dat betekent dat de deelnemers zich laten sponsoren door familie, kennissen en/of buren. Het geld dat opgehaald wordt is bestemd voor UNICEF.
De Run4Unicef wordt georganiseerd voor de jeugd van Zutphen en is opgedeeld in 2 leeftijdscategorieën; een groep van 6 t/m 12 jarigen en een groep van 13 t/m 18 jarigen.

Op 14 december worden de kinderen op de aangegeven tijden verwacht in de kantine van voetbalvereniging AZC. Hier ruilen ze de ( hopelijk goed gevulde ) sponsorenvelop in voor een startkaart. Na de gezamenlijke Unicef voorlichting, waarbij uitgelegd wordt waarom het zo belangrijk is om mee te doen aan deze sponsorloop, zal er gestart worden. De kinderen lopen maximaal 1 uur over het parcours. Na de loop krijgen de kinderen een broodje en wat drinken en is er nog een gezellige bingo met leuke prijzen.
De aanvang voor de kinderen van 6 t/m 12 jarigen is om 16.00 uur en het einde is rond 19.00 uur.
De aanvang voor de kinderen van 13 t/m 18 is om 17.15 uur en het einde is rond 20.00 uur.

Rondom de Run4Unicef zal er ook een sfeervolle winterfair met diverse kraampjes worden georganiseerd.

Youtube filmpje