Jota 2017

Van 20 tot en met 22 oktober hebben we weer het traditionele JOTA-weekeinde gehad. Gedurende het gehele weekeinde waren leiding en Explorers op het clubhuis aanwezig. De overige (oud)leden liepen in- en uit, terwijl de speltakken op zaterdagmiddag een specifiek JOTA-programma hadden. En dus werd er weer met zenders door de stad heen gelopen, gesoldeerd, geknutseld, lekker gegeten, veel bijgekletst, wat gedronken, nog meer lekker gegeten, veel plezier gemaakt en op zondagmiddagmiddag samen weer afgebouwd. En o ja, er werden ook nog radiocontacten gelegd. Dat waren er echter, door alle andere bezigheden, een stuk minder dan vorig jaar.

Jamboree on the Air (JOTA) is een wereldwijd scoutingevenement, waarbij scouts over de hele wereld contact met elkaar leggen via amateurradio. JOTA wordt ieder derde volle weekend van oktober gehouden. Het is een afgeleide van de wereldjamboree. Een wereldjamboree kun je niet ieder jaar organiseren en op deze manier kun je toch ieder jaar scouts van over de hele wereld spreken.

Hierbij enkele foto’s. Via onze Facebook-pagina en de evenementspagina zijn er meer.