Belangrijk Nieuws over opkomsten

Vandaag heeft Scouting Nederland haar advies aangescherpt wat betreft de opkomsten van scoutingverenigingen in relatie tot het coronavirus. Scouting Nederland adviseert alle scoutinggroepen om de opkomsten en kampen tot en met 31 maart niet door te laten gaan.

In het Scoutingspel vindt veel fysiek contact plaats, met dit besluit sluiten we aan bij het advies van het kabinet om sociale contacten in het algemeen sterk te beperken. Hiermee nemen wij, met pijn in ons hart, onze maatschappelijke verantwoordelijkheid als vereniging.

Nu is er zoals jullie weten aankomend weekeinde (14 maart) toch al geen opkomst, maar de KDG volgt het advies van Scouting Nederland ook voor de opkomsten van 21 en 28 maart op, die dus ook NIET doorgaan.

We zullen u zodra er meer informatie is, nader informeren. Wij houden daarbij de adviezen van de overheid en Scouting Nederland nauwlettend in de gaten.

Mocht u vragen hebben over Scouting en het coronavirus kunt u op de website van Scouting Nederland meer informatie vinden: https://www.scouting.nl/nieuws/1856-vragen-en-antwoorden-over-scouting-en-het-coronavirus-covid-19.

Met vriendelijke groet,