Explorers

ExplorersDe Explorers zijn de leeftijdsgroep van 14 tot en met 17 jaar

Explorers hebben iedere zaterdag opkomst van 14.00 tot 17.00 uur. Daarnaast hebben ze ook regelmatig activiteiten op andere momenten. Eerder om bijvoorbeeld te klussen. ’s Avonds is het vaak ook voor deze groep gezellig om op Scouting te zijn, rond het kampvuur of in de ontmoetingsruimte.

Met de ervaring die zij hebben opgedaan bepalen zij zelf wat zij gaan doen.

Meestal worden de programma’s een aantal weken van te voren bepaald en de organisatietaken verdeeld. De begeleiders zijn behulpzaam en proactief met ideeën en ondersteunen de organisatie. Hoe spectaculair en creatief het programma er uit ziet hangt voor een belangrijk deel af van de interesses van de groep. Samenwerken en verantwoordelijkheid nemen zijn de peilers waarop deze speltak draait.

Ieder jaar organiseert de Explorer groep een zomerkamp van 10 dagen, dat veelal een buitenlandse bestemming heeft. Om bijzondere activiteiten bijvoorbeeld kanoën, abseilen of waterskien te kunnen bekostigen doen zij door het jaar heen uiteenlopende klussen. Van het rooien van bomen en het helpen bij verhuizing tot het assisteren bij de uitvoering van de operette vereniging.

Ook zijn er meerdere weekendkampen door het jaar heen en helpen zij mee bij het organiseren van groepsactiviteiten. Hierdoor leren zij het spel van Scouting vormgeven voor jongere leden.

Voor verdere informatie: explorers@scoutingkdg.nl