Blauwe Vogels

Scouting op maat voor alle kinderen en jongeren (7 tot 18 jaar) met een extra ondersteuningsvraag.

De Blauwe Vogels is een speltak voor kinderen en jongeren in de leeftijd van 7 tot 18 jaar met een extra ondersteuningsvraag. Voor hen is er een gestructureerd scoutingprogramma om de week op zaterdag van 14.00 tot 16.30 uur dat wordt begeleid door een enthousiaste groep leiding.

Binnen de Blauwe Vogels wordt het spel van scouting gespeeld op het niveau dat de leden aankunnen. Het programma bestaat uit o.a. bosspellen, creatief bezig zijn, muziek maken, sport en spel, omgaan met de groep, het leren kennen van de natuur en natuurlijk het doen van scoutingtechnieken als kampvuur maken, routes lopen, koken.

Het uitgangspunt is dat elke Blauwe Vogel als een individu wordt benaderd met zijn of haar specifieke mogelijkheden en beperkingen. Het plezier van alle leden staat voorop en daarnaast vinden wij het belangrijk om een veilige omgeving te creëren waarin alle Blauwe Vogels zichzelf kunnen en durven zijn. Vanuit deze positie kunnen de kinderen en jongeren gaan exploreren en ontdekken.

De Blauwe Vogels gaan twee keer per jaar op een weekendkamp. De meeste leden blijven dan ook slapen, maar dat hoeft niet.

Je kan hier alvast wat foto’s bekijken van onze kampen en activiteiten.

Contact:

Wil je kennismaken of heb je vragen? Stuur dan een mail naar blauwevogels@scoutingkdg.nl

Ook zijn we te vinden via Uniek Sporten: https://www.unieksporten.nl/sportaanbieder/6595/scouting-karel-doorman-groep–blauwe-vogels/10258/scouting

Voor volwassenen met een beperking (18+) is er de Blauwe Vogel Stam.