Blauwe Vogel Stam

Scouting op maat voor mensen van 18 jaar en ouder met een beperking.

De Blauwe Vogel Stam is een speltak voor volwassenen met een extra ondersteuningsvraag. Voor hen is er een gestructureerd scoutingprogramma om de week op zondag van 14.00 tot 16.30 dat wordt begeleid door een enthousiaste groep leiding.

Het programma van de Blauwe Vogelstam bestaat uit o.a. bosspellen, creatief bezig zijn, muziek maken, sport en spel, omgaan met de groep, het leren kennen van de natuur en natuurlijk het doen van scoutingtechnieken als kampvuur maken, routes lopen, koken. Het plezier van alle leden staat voorop en daarnaast vinden wij het belangrijk om een veilige omgeving te creëren waarin alle leden zichzelf kunnen en durven zijn.

De Blauwe Vogel Stam gaan twee keer per jaar op weekendkamp. De meeste leden blijven dan ook slapen, maar dat hoeft niet.

Je kan hier alvast wat foto’s bekijken van onze kampen en activiteiten.

Contact:

Wil je kennismaken of heb je vragen? Stuur dan een mail naar blauwevogelstam@scoutingkdg.nl

Voor kinderen en jongeren (7 tot 18 jaar) met een extra ondersteuningsvraag is er de speltak de Blauwe Vogels.