Bevers

De bevers zijn de jongste leden van scouting. Zij vormen de speltak met kinderen van 5 tot 7 jaar. Bevers hebben om de week op zaterdag opkomst van 14.00 tot 16.00 uur.

Contact: bevers@scoutingkdg.nl

• Thema: Hotsjietonia (dorp)
  • Hoofdpersoon: het kind Stuiter.
  • De andere spelfiguren zijn de inwoners van het dorp, met specifieke vaardigheden

De Bevers kunnen zich gemakkelijk met deze spelfiguren identificeren.Bevers spelen het Scoutingspel volgens het thema Hotsjietonia. In het dorp Hotsjietonia is de hoofdpersoon het kind Stuiter. Stuiter speelt met vriendjes in het dorp Hotsjietonia. De andere spelfiguren zijn de inwoners van het dorp. De Bevers kunnen zich gemakkelijk met deze spelfiguren identificeren. Ze gebruiken hierbij hun fantasie, wat een bijdrage levert aan hun ontwikkeling.

Bevers houden vooral van spelen. Spelen in de natuur, sportief spelen, toneelspelen of gewoon samen spelen. Spelenderwijs ontdekken ze de wereld om zich heen.

In het dorp Hotsjietonia vind je verschillende plekken. Deze plekken staan voor de acht activiteitengebieden. Bas Bos woont bijvoorbeeld in een huisje dichtbij het bos en het activiteitengebied dat hieraan gekoppeld is, is dan ook Buitenleven. Elk figuur heeft dan ook een voorkeur voor een bepaald activiteitengebied, maar gaat ook naar alle andere activiteitengebieden. Dit gebeurt altijd wel met een invulling vanuit de karaktertrekken.

Voor nadere informatie: bevers@scoutingkdg.nl