Uniform

Tijdens opkomsten en activiteiten van de groep worden geïnstalleerde leden geacht compleet uniform te dragen. Een voorbeeld hiervan vindt U in onderstaande tekening. De verschillende kleuren blouses geven aan tot welke speltak een lid behoort. Voor de Bevers is dit rood, voor de Welpen is dit groen, Scouts en Blauwe Vogels dragen beige – en de Explorers steenrode blouses. De groepsdas is grijs met een rood vierkantje. Een blauwe scouting- of spijkerbroek is onderdeel van het uniform.

Op de blouse zitten de volgende tekens:

• Op de linkerborstzak het installatieteken van Scouting Nederland (de lelie en het klaverblad). Hieraan kun je zien dat iemand geïnstalleerd is.
  • Boven de linkerborstzak is ruimte voor onderscheidingen, bijvoorbeeld een waarderingsteken van Scouting Nederland. Verder komen daar tijdelijke kampbadges. Een kampbadge draag je alleen in het jaar dat je daarheen op kamp geweest bent.
  • Op de rechterborstzak zit het speltak teken. Dit is voor elke speltak anders.
  • Boven de rechterborstzak komt het Nederlandse en Europese vlaggetje zodat men in het buitenland kan zien waar je vandaan komt.
  • Op de rechtermouw het naambandje van de groep. Hier kun je lezen bij welke groep iemand zit. Explorers dragen hieronder het afdeling naambandje (met RSA nummer 359).
  • Op de linkermouw komen de vaardigheidsinsignes, die verdiend hebt met speciale opdrachten of projecten. Hieronder is nog ruimte voor naambandjes en herinneringsbadges van kampen.

Het naambandje, het installatieteken en het speltak teken worden met de installatie verstrekt evenals de grijze das met rood vierkantje.

uniform

Uniform blouse in de kleur van de speltak.

• Blauwe scoutingbroek, of blauwe spijkerbroek.
  • Stevige schoenen, geen laarzen.