Jota 2018

Het is weer bijna zover, van 19 t/m 21 oktober is het weer JOTA.

Jamboree on the Air (JOTA) is een wereldwijd scoutingevenement, waarbij scouts over de hele wereld contact met elkaar leggen via amateurradio. JOTA wordt ieder derde volle weekend van oktober gehouden. Het is een afgeleide van de wereldjamboree. Een wereldjamboree kun je niet ieder jaar organiseren en op deze manier kun je toch ieder jaar scouts van over de hele wereld spreken.

Ook bij de Karel Doorman Groep doen we weer mee aan dit supergave evenement. De Explorers zijn al weken bezig om een gave Jota toren te bouwen, waarin antennes komen te hangen en waarvan je ook kunt abseilen. Komende zaterdag worden er nog 2 legermasten geplaatst met extra antennes en dan zijn we er helemaal klaar voor.

De speltakken hebben op 20 oktober een opkomst in Jota thema. En voor (oud)leiding, staf en Explorers wordt er  een weekendkamp georganiseerd met een thema. Zij krijgen hierover een aparte mail.

Ouders en andere familieleden zijn van harte welkom om op zaterdag een kijkje te komen nemen.

Tot ziens op de Jota!