iScout

Het heeft een paar jaar geduurd, maar dit jaar doet de KDG weer mee met iScout. Blokkeer 4 maart in je agenda

iScout is een Wereldreis met als ingrediënten internet, samenwerken, en uitdagingen. ‎Het spel wordt door vele scoutinggroepen uit Nederland, maar ook van de rest van de wereld, gespeeld.

Het werkt als volgt:
Er zijn doe-opdrachten en reisvragen. Voor elke voltooide, goedgekeurde doe-opdracht krijg je 2 reiscredits. Voor 1 reiscredit kun je een reisvraag “kopen”. Als deze goed beantwoord is, dan krijg je een reispunt. Het team dat aan het einde van de avond de meeste reispunten heeft, wint!

De doe-opdrachten zijn opdrachten waarbij iedere creatieveling zich compleet kan uitleven en waarmee dus reiscredits verdient kunnen worden.
De reisvragen zijn vragen over landen, culturen en plaatsen op aarde. Het antwoord is altijd een plaats op de aarde die op een Google Maps kaartje aangegeven moet worden. Er zijn verschillende Tracks die je kan volgen. Elke Track begint met makkelijke instapvragen en wordt daarna moeilijker.

Heel ingewikkeld, maar Jetske en Hylke weten er alles van. En dus is het heel simpel.