De Luier

En?

Hebben jullie hem gezien? De Luier?
Midden in het Scouting Magazine, dat rond 23 februari bij je in de bus lag.

Vier hele pagina’s met foto’s en informatie.
Een eerste uitgave van De Luier nieuwe stijl, waar we graag een traditie van willen maken.
Het Scouting Magazine komt 4 keer per jaar uit. En Scouting Nederland biedt de mogelijkheid om in de papieren versie die 4 middenpagina’s te vullen met je eigen informatie.

We zijn nog een beetje op zoek naar de vorm. Lettertypes, lettergrootte etc.
Het kan er de volgende keer zomaar net anders uitzien.
Die volgende keer is in juni. In die uitgave zullen we privacy als thema hebben.

In deze Luier staat de communicatie centraal. En dan vooral waar je informatie over onze groep en alle activiteiten kunt vinden.

Onze website, Facebook, Twitter en de Scouting App. Dit laatste is ook al een handig hulpmiddel van Scouting Nederland. De app is standaard ingericht voor de landelijke organisatie, maar je kunt er als vereniging in dezelfde format een eigen app aan koppelen. En dat hebben we gedaan. De leiding maakt er al enige tijd gebruik van, maar de informatie is voor iedereen beschikbaar en ook handig. Alle nieuwsberichten, contactgegevens, een actuele agenda en links naar alle andere sociale media, gewoon beschikbaar op je smartphone!
Of het nu met Android of IOS is.

Als je de app gedownload hebt en geopend krijg je dit scherm

Vul dan Zutphen in en dan zie je het volgende

En de rest laat zich raden..